Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Πλησιάζει η ώρα των νέων σιδηροδρομικών έργων του ΕΣΠΑ.

Πλησιάζει η ώρα των νέων σιδηροδρομικών έργων που θα ολοκληρώσουν τον ΠΑΘΕΠ, το βασικό διάδρομο των σιδηροδρομικών μεταφορών της χώρας.
Επίσης προγραμματίζονται σημαντικά έργα στη Θεσσαλία ενώ προετοιμάζεται το έδαφος για τα μεγάλα έργα της επόμενης δεκαετίας με κύριο λόγο στη Βόρεια Ελλάδα.

Πριν από λίγες μέρες δημοσιεύθηκε από το Υπουργείο Οικονομίας η πρόσκληση για την ένταξη του έργου Διακοπτό-Ροδοδάφνη, έργο που εκτελείται εδώ και χρόνια και αποτελεί ένα από τα έργα-γέφυρες του Νέου ΕΣΠΑ. Με αυτό το έργο ανοίγει η πόρτα και για τα επόμενα μεγάλα έργα που αναμένονται.

Στη Βόρεια Πελοπόννησο τους επόμενους μήνες αναμένεται η προκήρυξη του έργου ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης Κιάτο-Ροδοδάφνη που θα ολοκληρώσει τα έργα σε αυτό το τμήμα. Την ίδια ώρα τα έργα που εκτελούνται αυτή την εποχή αναμένεται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2017 και θεωρούνται ιδιαίτερα προχωρημένα.

Στο τμήμα από τη Ροδοδάφνη (Αίγιο) μέχρι το Ρίο έχουμε το έργο Ψαθόπυργος-Ρίο που μέχρι τέλους του έτους θα έχει ολοκληρώσει την περιπέτεια του και αναμένεται να ξεκινήσει το 2017. Στη συνέχεια, ίσως και παράλληλα θα τρέξει η επόμενη εργολαβία επιδομής-ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης που αφορά όλο το τμήμα από τη Ροδοδάφνη μέχρι το Ρίο.

Για το τμήμα Ρίο-Λιμένας Πάτρας είμαστε σε αναμονή της ολοκλήρωσης της διαβούλευσης για την τελική χάραξη του τρένου, με τη δημοπράτηση των μελετών να είναι το επόμενο βήμα.

Στη Θεσσαλία περιμένουμε τους επόμενους μήνες και την προκήρυξη της δημοπράτησης για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λάρισα-Βόλος και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα. Το δεύτερο έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΠΕΠ Θεσσαλίας και αποτελεί μάλιστα το μεγάλυτερο όλων των έργων της Περιφέρειας με συνολικά να διατίθεται σχεδόν το 1/3 των κονδυλίων σε αυτό το σημαντικό έργο.

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

Στη Βόρεια Ελλάδα στρέφεται το ενδιαφέρον για τη νέα γενιά έργων της επόμενης δεκαετίας καθώς θα ενεργοποιηθεί το ανατολικό τμήμα της λεγόμενης "Σιδηροδρομικής Εγνατίας" από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο.

Το τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο έχει τον πρώτο λόγο, ενώ στο στόχαστρο των έργων έχει μπει και η νέα χάραξη από τη Θεσσαλονίκη μέχρι την Καβάλα και την Ξάνθη που αλλάζει τα σιδηροδρομικά δεδομένα της περιοχής.

Άλλα μεγάλα έργα που επίσης αναμένονται είναι το έργο βελτίωσης του τμήματος ΣΚΑ-Οινόη, η επέκταση του Προαστιαακού στο Λαύριο και η δημιουργία του Δυτικού Προαστιακού Θεσσαλονίκης.

Συντακτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com