Τρίτη 18 Οκτωβρίου 2016

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ στον «Π.Τ.».

Αποτέλεσμα εικόνας για Σιδηροδρομικος σταθμος Δραμας Σιδηροδρομικά Νέα-Άγνωστο το μέλλον των έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο Δράμας - Ξάνθης
-Η γραμμή έκλεισε γιατί υπάρχουν προβλήματα ασφάλειας στη διαδρομή!
-Προς το παρόν, οι επιβάτες μεταφέρονται με λεωφορεία του ΟΣΕ από τη Δράμα προς τη Θράκη!!!
-Δεν υπογράφει ο υπουργός κ. Σπίρτζης την αποδέσμευση των χρημάτων!
ΕΚΠΛΗΞΗ προκάλεσε το χθεσινό ρεπορτάζ του «Πρωινού Τύπου», ότι ο ΟΣΕ δεν διαθέτει τελικά το απαραίτητο χρηματικό ποσό των 3.050.000 €, προκειμένου να ξεκινήσουν τα έργα στο τμήμα Δράμας – Ξάνθης του σιδηροδρομικού δικτύου του Οργανισμού.

Το θέμα ήρθε στη δημοσιότητα και έγινε γνωστό, μετά από μια επιστολή του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκειμένου να υπογράψει ώστε να γίνει η αποδέσμευση των χρημάτων αυτών. Τα χρήματα αυτά, είναι τα αποθεματικά του ΟΣΕ τα οποία έχουν δεσμευθεί με τον περίφημο νόμο του 2015 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, από όλους τους κρατικούς οργανισμούς κτλ., στην Τράπεζα της Ελλάδος. Όπως είναι γνωστό, μέρος των αποθεματικών του ΟΣΕ και άλλων οργανισμών, θα αποδεσμεύεται όταν υπάρχουν οι απαραίτητες ανάγκες.

Στις 22 Σεπτεμβρίου, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Πετράκης, ευρισκόμενος στη Δράμα, ανακοίνωνε το κλείσιμο της γραμμής Δράμας – Ξάνθης από 25 Σεπτεμβρίου και για 6-9 μήνες, προκειμένου να γίνουν έργα συντήρησης και ανάταξης του δικτύου, χωρίς όμως να αναφέρει τίποτα σχετικά με το ζήτημα της ανυπαρξίας των χρημάτων.

Σε επικοινωνία που είχαμε προχθές Πέμπτη με τον γενικό γραμματέα του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ κ. Χρ. Οικονόμου, μας είπε ότι το όλο ζήτημα για το κλείσιμο της γραμμής, ήταν μια προσπάθεια πίεσης της διοίκησης του ΟΣΕ προς τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη, ώστε να υπογράψει την αποδέσμευση των χρημάτων αυτών από την Τράπεζα της Ελλάδος. (Βλέπε «Πρωινός Τύπος» Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2016).

Άγνωστη η συνέχεια του έργου

Στο μεταξύ, ο «Πρωινός Τύπος» μίλησε χθες το πρωί με τον πρόεδρο του Συλλόγου Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ κ. Δ. Τζιβάρα, ο οποίος μας είπε χαρακτηριστικά ότι ο ΟΣΕ, ναι μεν δεν διαθέτει ακόμα το απαραίτητο ποσό των 3.050.000 €, όμως θα προσπαθήσει να ολοκληρώσει τις εργασίες με αυτεπιστασίες, αν και το προσωπικό του ΟΣΕ είναι αποδεκατισμένο.

Μιλώντας στον «Πρωινό Τύπο» ο κ. Τζιβάρας, είπε: «Αυτή τη στιγμή, ο ΟΣΕ, δεν διαθέτει τα χρήματα, τα οποία έχουν δεσμευτεί στην Τράπεζα της Ελλάδος και κάνει μια προσπάθεια ο διευθύνων σύμβουλος να απεγκλωβίσει τα 3.050.000 €Â που είναι η εργολαβία. Εμείς βοηθητικά στείλαμε ένα γράμμα στον υπουργό, για να μπορέσουν να απεγκλωβιστούν τα 3 εκατ. € από τα αποθέματα του ΟΣΕ, ώστε να γίνει η εργολαβία, να θεραπευτούν κάποια προβλήματα που υπάρχουν στη γραμμή και να μπορέσει να λειτουργήσει πάλι.

Μάλιστα, από τον ΟΣΕ, γίνεται μια προσπάθεια, μήπως με δικούς του ανθρώπους, να προσπαθήσει να κάνει ένα μέρος του έργου, μέχρι να δούμε τι θα γίνει με τα χρήματα.»

Ρωτήσαμε τον κ. Τζιβάρα, εφόσον δεν υπήρχαν τα χρήματα, για ποιο λόγο ο ΟΣΕ έκλεισε τη γραμμή και μας απάντησε: «Περισσότερο για να υπάρξει πίεση για την αποδέσμευσή τους, αλλά σαφώς υπάρχουν και προβλήματα. Και υπήρχε ο φόβος μήπως δημιουργηθεί κάποιο πρόβλημα, διότι τα εμπορευματικά και τα στρατιωτικά τρένα κινούνται. Με χαμηλή ταχύτητα μεν, αλλά κινούνται. Τα επιβατικά έχουν διακοπή για λόγους ασφάλειας περισσότερο.»

Στην ερώτησή μας, τι θα γίνει αν τα χρήματα αυτά δεν αποδεσμευτούν από τον υπουργό, ο κ. Τζιβάρας επισημαίνει ότι «θα προσπαθήσει ο ΟΣΕ να κάνει τα έργα με αυτεπιστασία, να μαζέψουμε κόσμο σχεδόν απ’ όλη την Ελλάδα, διότι είμαστε πολύ λίγοι τώρα, να κάνουμε το έργο από μόνοι μας αν τα καταφέρουμε. Δυνατότητες έχουμε μεν, αλλά πολύ δύσκολα».

Ερωτώμενος για το αν δεν συμβούν όλα αυτά, αν θα έχουμε μόνιμο κλείσιμο της γραμμής τονίζει: «Μόνιμο κλείσιμο δεν το βλέπω, κάτι θα γίνει. Δεν μπορεί η γραμμή να κλείσει… σίγουρα κάτι θα γίνει! Πιέζουμε όλοι προς αυτή την κατεύθυνση.»

Τέλος, ο κ. Τζιβάρας διευκρινίζει ότι δεν υπάρχει καμιά απάντηση από τον υπουργό κ. Σπίρτζη και σημειώνει ότι, «το θέμα το έχει ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Πετράκης, ο οποίος προσπαθεί να κάνει κάποιες ενέργειες προκειμένου να λυθεί το πρόβλημα.»

Συντάκτης: Θανάσης Πολυμένης
Πηγή: proinos-typos.gr