Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

«Βαριά» επαγγελματικά βιογραφικά στη διοίκηση του υπερταμείου.

Επιστήμονες με «βαριά» επαγγελματικά βιογραφικά είναι τα τρία μέλη της διοίκησης του υπερταμείου που επιλέχθηκαν από εποπτικό συμβούλιο μέσα από έναν πακτωλό υποψηφίων.

Τα υπόλοιπα δύο μέλη, που δεν αποκλείεται να αυξηθούν σε τέσσερα, θα ανακοινωθούν μέσα στις επόμενες ημέρες καθώς η συγκρότηση του νέου φορέα περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα της τρέχουσας αξιολόγησης.

Η λειτουργία του, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στον Φεβρουάριο.

Το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην Ουρανία Αικατερινάρη, που αναλαμβάνει τη νευραλγική θέση της διευθύνουσας συμβούλου.

Είναι κόρη της πρώην βουλευτού της ΔΗΜΑΡ Ασημίνας Ξηροτύρη, καθώς και του πρόωρα χαμένου πολιτικού μηχανικού Νίκου Αικατερινάρη, κορυφαίου στελέχους της νεολαίας Λαμπράκη και του Πατρικού Αγωνιστικού Μετώπου (ΠΑΜ), ο οποίος είχε συλληφθεί το 1968 από τη χούντα και είχε καταδικαστεί από το στρατοδικείο.

Η 45χρονη πτυχιούχος ηλεκτρολόγος και μηχανικός ηλεκτρονικών υπολογιστών έχει πάντως διαγράψει τη δική της πορεία εργαζόμενη στον τραπεζικό τομέα στην Ελλάδα και το εξωτερικό (BNP, Eurobank, Deutsche Bank), ενώ την περίοδο 2010-2015 διετέλεσε αναπληρώτρια διευθύνουσα σύμβουλος της ΔΕΗ.

Πρόεδρος αναλαμβάνει ο Γεώργιος Διαμαντόπουλος, 65 ετών, με σπουδές στο Deree και το Amherst της Μασαχουσέτης, με πολυετή παρουσία στη διοίκηση πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Απόφοιτος της σχολής μεταλλειολόγων του Πολυτεχνείου είναι ο 42χρονος Στέφανος Γιουρέλης, κορυφαίο στέλεχος σε διεθνή όμιλο κατασκευής προϊόντων τεχνολογίας.

Λίγα 24ωρα μετά την υπογραφή της σύμβαση για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς, ξεκίνησαν οι διαρροές για επανεμφάνιση του Δημοσίου στις σιδηροδρομικές μεταφορές.

Πληροφορίες από τη ΓΑΙΑΟΣΕ προαναγγέλλουν ότι η εταιρεία ετοιμάζεται να διεκδικήσει άδεια, όπως άλλωστε προβλέπει η κοινοτική Οδηγία για την απελευθέρωση του δικτύου των σιδηρόδρομων.

Αδεια για χρήση του δικτύου του ΟΣΕ διαθέτουν ήδη μια εταιρεία κινεζικών συμφερόντων και ένας αυστριακός όμιλος.

Η ΓΑΙΑΟΣΕ διαθέτει «προίκα» από 100.000 ακίνητα σε όλη τη χώρα, επιπλέον έχει στην ιδιοκτησία της όλο το τροχαίο σιδηροδρομικό υλικό, περίπου 3.800 μηχανές και βαγόνια, από το οποίο μισθώνει 1.160 στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το τελευταίο διάστημα έχει προχωρήσει στη συντήρηση του τροχαίου υλικού και στον συγκεκριμένο τομέα ετοιμάζεται να κάνει επενδύσεις ύψους 40-45 εκατ. ευρώ, ενώ πρόκειται να αποκτήσει με μίσθωση άλλες τέσσερις μηχανές.

Το μεγαλύτερο πρόγραμμα αφορά τη δημιουργία εμπορευματικών κέντρων στο Θριάσιο και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης που θα συνδυαστεί με τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής που θα φτάνει ώς τη Βάρνα της Βουλγαρίας.

Το «φιλέτο» όμως είναι η έκταση των 2.000 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, από τα οποία τα 1.450 θα διατεθούν για την κατασκευή του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού κέντρου εμπορευμάτων στα Βαλκάνια, με συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων.

Σε τμήμα 1.450 στρεμμάτων προβλέπεται να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο κέντρο σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης στα Βαλκάνια, που θα διαθέτει υποδομές διαλογής και μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων.

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr