Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

Πάει και έρχεται η μελέτη για το Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα.

Τρία μεγάλα σιδηροδρομικά έργα έχουν ενταχθεί στις προτάσεις προς χρηματοδότηση στο περίφημο Σχέδιο Γιουνκέρ ή Πακέτο Γιουνκέρ. Αυτά προκειμένου να προχωρήσουν έχουν ενταχθεί ως έργα συνδυασμένων μεταφορών μαζί με έργα οδοποιίας και αναβάθμισης λιμένων.
Ποια είναι όμως; Μιλάμε για την ταυτόχρονη οδική και σιδηροδρομική επέκταση της Αττικής Οδού από το Κορωπί στο Λαύριο, την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.
Η μελέτη του τμήματος Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα, με κλάδους προς Κατάκολο και Αρχαία Ολυμπία, μήκους 132 χλμ., παρουσιάστηκε την προηγούμενη εβδομάδα. Αφορά στην αναβάθμιση της γραμμής και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης. Έχει κόστος 600 εκ. ευρώ και από την ΕΡΓΟΣΕ θεωρείται ως ένα έργο «ακατέργαστο διαμάντι».
Η γραμμή έχει σταματήσει από το 2010 και τώρα γίνεται πολύ μεγάλη προσπάθεια να αναστηθεί. Έχει, όμως, δύο ανασταλτικούς παράγοντες. Ο πρώτος είναι η εκκρεμότητα διέλευσης από την πόλη της Πάτρας, γιατί χωρίς αυτή το συγκεκριμένο έργο δε θα μπορεί να συνδεθεί με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το δεύτερο είναι το υψηλό κόστος σε σχέση με την αναμενόμενη εμπορικότητα, που αποτελεί το σημαντικότερο παράγοντα στα έργα του Πακέτου Γιουνκέρ.
Στα θετικά, η μελετητική του ωριμότητα και οι ελάχιστες ανάγκες σε απαλλοτριώσεις.

Πηγή: tharrosnews.gr