Τρίτη 23 Μαΐου 2017

Αύξηση κερδών 112% για τα περιφερειακά λιμάνια.

Με κερδοφορία έκλεισε το 2016 για τα 10 περιφερειακά λιμάνια που διαχειρίζεται το ΤΑΙΠΕΔ. Με βάση τα οικονομικά μεγέθη, η αύξηση των κερδών έφτασε το 112% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά και εκτοξεύεται στο 1.227% αν συνυπολογιστεί και το λιμάνι της Πάτρας, το οποίο το 2015 είχε παρουσιάσει ζημιές άνω των 12,3 εκατ. ευρώ λόγω συνυπολογισμού κάποιων παγίων στοιχείων.

Η βελτίωση είναι το αποτέλεσμα της καλής διαχείρισης από τις διοικήσεις των Οργανισμών Λιμένων, μέσω της περιστολής κόστους, της βελτιστοποίησης των λειτουργιών και της εφαρμογής καλών πρακτικών.

Σε επίπεδο κύκλου εργασιών, έξι λιμάνια (Βόλος, Ελευσίνα, Καβάλα, Κέρκυρα, Ραφήνα, Αλεξανδρούπολη) καταγράφουν θετικό πρόσημο για το 2016.

Πρωταθλήτρια αναδεικνύεται η Καβάλα, που παρουσίασε άνοδο 91%, ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει και η Αλεξανδρούπολη που κατέγραψε άνοδο 21,9%. Κατακόρυφη άνοδος εμφανίζεται στην κερδοφορία σε εννέα λιμάνια, με εξαίρεση το Λαύριο που εμφάνισε μείωση των κερδών.


Τα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια παραμένουν μέχρι νεοτέρας στο ΤΑΙΠΕΔ, αλλά το μέλλον τους αναμένεται να διασαφηνιστεί σε δύο μήνες, όταν θα εγκριθεί το αναθεωρημένο σχέδιο αποκρατικοποιήσεων που θα διαχειριστεί το Ταμείο την επόμενη τριετία.

Σύμφωνα με ορισμένες κυβερνητικές πηγές, είναι πιθανόν τα περισσότερα λιμάνια να μεταφερθούν στο Υπερταμείο και να εκσυγχρονιστούν με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με την αξιοποίηση των νέων κατευθύνσεων των Βρυξελλών.

Με τις τελευταίες αποφάσεις επεκτάθηκε ο «γενικός κανονισμός απαλλαγής» του 2014, ώστε να επιτρέπει τις κρατικές ενισχύσεις για επενδύσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια.

Ειδικά για τα λιμάνια, τα κράτη-μέλη επιτρέπεται να πραγματοποιούν δημόσιες επενδύσεις ύψους έως και 150 εκατ. ευρώ σε λιμάνια περιφερειακής σημασίας και έως και 50 εκατ. ευρώ σε εγκαταστάσεις εσωτερικής ναυσιπλοΐας.

Με τις νέες δυνατότητες θα προηγηθούν τα έργα εκσυχρονισμού στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, που προβλέπεται να αναδειχτεί σε «κόμβο» για τη σύνδεση της Μεσογείου με τον Εύξεινο Πόντο, με παράκαμψη των στενών των Δαρδανελίων.

Προβλέπεται ανάπτυξη της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη Βάρνα της Βουλγαρίας, σύνδεση με την Εγνατία οδό και κυρίως υποδομές για υγροποιημένο αέριο.


Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr