Κυριακή 21 Μαΐου 2017

Με δύο διαγωνισμούς η Γραμμή 4 του μετρό.

Με δύο διαγωνισμούς θα προχωρήσει η Γραμμή 4 του μετρό, συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ, καθώς είναι το πρώτο δημόσιο έργο που θα ενεργοποιήσει ξεχωριστή σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες.
Στόχος είναι η ωρίμανσή του προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνήθεις ύποπτοι των καθυστερήσεων, που είναι η μετακίνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας και η αρχαιολογία.

Η προετοιμασία του διαγωνισμού συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς, με την εταιρεία να εξετάζει μερική τροποποίηση του σχεδιασμού της νέας γραμμής, καθώς γίνεται αποδέκτης αιτημάτων για εγκατάσταση ή μετακίνηση σταθμών. Για παράδειγμα, στην Αττικό Μετρό έχει επανέλθει παλιότερο αίτημα κατοίκων για τη δημιουργία ενός νέου σταθμού μεταξύ Γαλατσίου και Κυψέλης στην οδό Πάρνηθος. Πρόκειται για μία περιοχή που ανήκει στον Δήμο Αθηναίων, πλησίον της οποίας βρίσκεται και η πρωθυπουργική οικία, και για την οποία στο παρελθόν είχε απορριφθεί από την Αττικό Μετρό ανάλογο αίτημα. Το αίτημα αυτό, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει επανέλθει και στόχος είναι να εξεταστούν οι τεχνικές λύσεις και να μελετηθεί γεωλογικά η περιοχή. Υπάρχει επίσης πρόταση του Δήμου Καισαριανής να μετακινηθεί ο σταθμός Νήαρ Ηστ, θέμα για το οποίο η Αττικό Μετρό είναι σε συζητήσεις και με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, εξετάζοντας την πιθανότητα να μεταφερθεί ο σταθμός.

Μέχρι στιγμής, ο σχεδιασμός για τη δημοπράτηση του έργου δεν έχει αλλάξει και στόχος είναι να ξεκινήσει η πρώτη φάση, που είναι η προεπιλογή, στις 30 Ιουνίου. Η διαδικασία αυτή δεν αναμένεται να τρέξει πολύ γρήγορα, με την Αττικό Μετρό να προγραμματίζει να ολοκληρώσει τις διαδικασίες μέχρι την ερχόμενη άνοιξη ώστε να ακολουθήσει η τεχνική και οικονομική αξιολόγηση. Ωστόσο, το έργο δεν αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται πριν το 2019, γι’ αυτό και οι τεχνικές εταιρείες, παρόλο που προετοιμάζονται πυρετωδώς για να το «χτυπήσουν», κάνουν λόγο για πολύ μεγάλη εργολαβία, η οποία θα αργήσει να αποφέρει καρπούς στον κλάδο.

Η Αττικό Μετρό μαζί και με τις άλλες εταιρείες των μέσων μαζικής μεταφοράς έχει ενταχθεί στην Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ), τον φορέα διαχείρισης των ΔΕΚΟ του Υπερταμείου. Ωστόσο, πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης δήλωσε ότι η τελική λίστα αποτελεί προϊόν διαπραγμάτευσης. Την ίδια άποψη εξέφρασε τις προηγούμενες μέρες και ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Θεόδωρος Παπαδόπουλος σε συνάντηση που είχε με το σωματείο εργαζομένων. Οπως αναφέρθηκε, ο κατάλογος των εταιρειών που θα ενταχθούν στην ΕΔΗΣ θα αποφασιστεί σε επόμενη φάση, όταν θα επιλεγούν και τα κριτήρια με τα οποία ένας φορέας θα εντάσσεται στην εν λόγω εταιρεία. Υπάρχουν, όπως ανέφερε, σημαντικές πιθανότητες οι κατασκευαστικές εταιρείες (Αττικό Μέτρο και Κτιριακές Υποδομές) να μην ενταχθούν, με το σκεπτικό ότι δεν διαθέτουν περιουσιακά στοιχεία που θα μπορούσαν να αποδώσουν άμεσα κέρδη σε τυχόν επενδυτές.

Πάντως, η Αττικό Μετρό, εξαιτίας της απογύμνωσής της από κόσμο, κυρίως στον τομέα των ηλεκτρομηχανολογικών μελετών, εξετάζει την ενίσχυση του προσωπικού της. Στη δυσαρέσκεια, μάλιστα, των εργαζομένων για την ενοικίαση προσωπικού μέσω συμβάσεων πρόσληψης τεχνικού συμβούλου, η διοίκηση πρόσφατα δεν άφησε μεγάλα περιθώρια ελιγμών. Οπως αναφέρθηκε, οι προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ είναι πολύ περιορισμένες και προτεραιότητα θα δοθεί στις αντίστοιχες για τη λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης, οι οποίες θα πρέπει να ξεκινήσουν εντός του 2017.

Συντάκτης: Μαριάννα Τζάννε
Πηγή: newmoney.gr