Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

ΑΥΤΗ είναι η πρόταση του Τεχνικού Επιμελητηρίου για το τρένο στην Πάτρα– Εφικτή η υπογειοποίηση από την Κανελλοπούλου.

Την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής της Πάτρα από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι τον υφιστάμενος σταθμό του Αγίου Ανδρέα προτείνει στην πρόταση που κατέθεσε στο υπουργείο Υποδομών του Τεχνικό Επιμελητήριο Δυτικής Ελλάδος.
Το ΤΕΕ στην συγκεκριμένη πρόταση ουσιαστικά υποστηρίζει ότι το επιπλέον κόστος που προκύπτει για την υπογειοποίηση και αυτών τω ν 2,5 χιλιομέτρων, πέραν του τμήματος από τον Άγ. Διονύσιο μέχρι τον Άγ. Ανδρέα, που προτείνει η ΕΡΓΟΣΕ, δεν είναι αποτρεπτικό.

Με βάση τους υπολογισμούς που έκαναν τα στελέχη του ΤΕΕ τα επιπλέον χρήματα που θα απαιτηθούν, στην περίπτωση που υλοποιηθεί το σενάριο της ανάδυσης της γραμμής στον σταθμό του Αγ. Ανδρέα, θα είναι περίπου 28εκ., στην πραγματικότητα αρκετά λιγότερα εάν συνυπολογίσει κανείς και την έκπτωση που θα προσφέρει ο ανάδοχος του έργου.

Όπως εξηγεί ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος, Βασίλης Αϊβαλής, ο φορέας προτείνει να υλοποιηθεί (για μετά τον Άγ. Διονύσιο) η πιο φθηνή από τις δύο λύσεις που υπέβαλε ο Υπουργός Χρ. Σπίρτζης η οποία κοστίζει 22εκ. λιγότερα από εκείνη που θέλει το τρένο να περνάει μέσα από το Νότιο Πάρκο της Πάτρας, πρόταση που φέρεται να προκρίνει η ΕΡΓΟΣΕ.

Ο συλλογισμός του κ. Αϊβαλής είχε ως εξής: «Η υπογειοποίηση κοστίζει περίπου 30.000 ευρώ το μέτρο. Με την παρούσα πρόταση το κομμάτι πριν τον σταθμό του Αγ. Διονυσίου κοστίζει 23,5εκ.. Αφαιρώντας τα 23,5εκ. από τα 75εκ. που είναι συνολικά η υπογειοποίηση από την Κανελλοπούλου μέχρι τον Άγ. Διονύσιο είναι διαφορά είναι περίπου στα 50εκ..

Όμως εάν πάμε στην πιο φθηνή από τις προτάσεις του Υπουργείου, με τα 22εκ. της διαφοράς τότε η συνολική διαφορά εάν η υπογειοποίηση γίνει από την Κανελλοπούλου ανέρχεται στα 29εκ. ευρώ. Για να είμαστε και δίκαιοι είναι και η έκπτωση που θα δώσει ο εργολάβος, αν την υπολογίσουμε περίπου στο 50% τότε μιλάμε για 14εκ. διαφορά». «Συγγνώμη δεν αξίζει η πόλη της Πάτρας αυτά τα νούμερα;», διερωτάται ο κ. Αϊβαλής.

Πιο αναλυτικά μεταξύ άλλων στην πρόταση του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος αναφέρονται και τα παρακάτω:

-Το κατάλληλο σημείο για την έναρξη υπογειοποίησης της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής (Ν.Σ.Γ.) είναι πριν την οδό Κανελλοπούλου.

- Εάν εφαρμόσουμε μια μέση τιμή για το τρέχον μέτρο υπόγειας χάραξης ήτοι 30.000€/m για υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής από την Κανελλοπούλου προκύπτει ένα κόστος αξίας 75,00εκ.€.

-Σύμφωνα με την πρόταση του Υπουργού (Διέλευση από την πόλη των Πατρών από την οδό Κανελλοπούλου έως την σύνδεση με την υφιστάμενη Σ.Γ. προς Πύργο μέσω υφιστάμενου Σ.Σ. Αγ. Ανδρέα συνολικού π/υ 226 εκ.€.) το κόστος διέλευσης από την Κανελλοπούλου μέχρι τον Σ.Σ. Αγ. Διονυσίου ανέρχεται μαζί με τις επιδομές και τα ΑΣΙΔ για το εν λόγω τμήμα στο ποσό των 23,50εκ.€.

-Συνεπώς αν από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι τον Σ.Σ. Αγ. Διονυσίου είχαμε υπόγεια διέλευση το επιπλέον κόστος σε σχέση με την επίγεια για το τμήμα αυτό θα ανέρχονταν σε 51,50 εκ. (75εκ€-23,50εκ€)

Συμπερασματικά από την ανάλυση όλων των δεδομένων που συνυπολόγισε το ΤΕ καταλήγει ότι η Πάτρα δύναται να έχει υπόγεια διέλευση του σιδηρόδρομου της σε αρκετά μεγαλύτερο τμήμα από το προτεινόμενο με μικρή διαφοροποίηση στον μέγιστο προτεινόμενο π/υ των προσκομισθέντων στον Δήμο προτάσεων.

-Δύναται να έχει υπογειοποιημένη γραμμή σιδηροδρόμου υπεραστικού και προαστιακού από την περιοχή της οδού Κανελλοπούλου μέχρι και την περιοχή του Σ.Σ. Αγίου Ανδρέα, εξαλείφοντας όλα τα προβλήματα που θα δημιουργούσε η επίγεια διέλευση διπλής ηλεκτροκίνητης γραμμής.

-Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα πλήρους ανάπλασης του χώρου που καταλαμβάνει η υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή, προσφέροντας ανάσα σε μια περιοχή ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένη αλλά και παρέχοντας πλήρη πρόσβαση της πόλης της Πάτρας προς την θάλασσα.

-Το ΤΕΕ/ΤΔΕ προκρίνει την πρόταση του Υπουργού «Η διέλευση από την πόλη των Πατρών από την οδό Κανελλοπούλου έως την σύνδεση με την υφιστάμενη Σ.Γ. προς Πύργο μέσω υφιστάμενου Σ.Σ. Αγ. Ανδρέα» αλλά με έναρξη υπογειοποίησης λίγο πριν την οδό Κανελλοπούλου και πλήρη ανάδυση του συρμού εντός του Σ.Σ. Αγ. Ανδρέα, ενώ παράλληλα όπου λαμβάνει χώρα επίγεια διέλευση αυτή να γίνεται με την πιο ήπια μορφή και το επιπλέον κόστος «αποσβένεται» από τα τεράστια οφέλη για την πόλη.

Με την αποδοχή της ανωτέρω πρότασης εξασφαλίζεται :
Ένα μεγάλο τμήμα υπογειοποίησης του σιδηροδρόμου στην πόλη της Πάτρας.
Διασφαλίζεται η απρόσκοπτη διέλευση των οχημάτων και των πεζών σε όλες τις κάθετες οδούς.
Δίνεται η δυνατότητα συνένωσης της πόλης μεταξύ ανάντι και κατάντι της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής από την περιοχή της οδού Κανελλοπούλου μέχρι και τον Σ.Σ. Αγ. Ανδρέα.
Δίνεται η δυνατότητα ανάπλασης του τοπίου στις περιοχές κατάργησης της επίγειας όδευσης.
Δεν επηρεάζεται η φυσιογνωμία του Νότιου Πάρκου, ενώ δίνεται η δυνατότητα για επιπλέον απρόσκοπτη ανάπλαση.
Δεν επηρεάζεται ο σχεδιασμός του ΟΛΠΑ σχετικά με την διαχείριση του χώρου του ως προς το εμπορευματικό λιμάνι αλλά και ως προς την εγκατάσταση υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG.
Ενεργοποιούνται οι εγκαταστάσεις της Πειραϊκής- Πατραϊκής και του Σ.Σ. Αγ. Ανδρέα.

Παράλληλα ο πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος εκτιμά ότι υπάρχει χρόνος για να προχωρήσει η πρόταση που υποβάλλουν προς το υπουργίο ενώ παράλληλα χαρακτηρίζει την πρόταση της περιμετρικής όδευσης, που θέλει ο Δήμαρχος Πατρέων, «ανεφάρμοστη» λόγω του ποσού το οποίο απαιτείται για την υλοποίησή της (αγγίζει τα 900εκ. ευρώ).

«Εμείς λέμε λοιπόν ότι συμφωνούμε Υπουργέ με την φθηνότερη από τις δύο λύσεις που μας έφερες. Ξεκίνα μας την υπογειοποίηση από την Κανελλοπούλου, με υπόγειο τον Σταθμό του Αγ. Διονυσίου, υπόγεια την όδευση μέχρι τον Άγ. Ανδρέα, ελευθέρωσε το παραλιακό μέτωπο, δώσε μετρό στην Πάτρα. Ποιος θα πει όχι σε μια τέτοια πρόταση; Η ΕΡΓΟΣΕ έχει μελετήσει όλο το κομμάτι από τον Άγ. Διονύσιο μέχρι τον Άγ. Ανδρέα. Μέχρι τον Άγ. Διονύσιο οι εγκεκριμένοι Περιβαλλοντικοί Όροι είναι για την υπογειοποίηση οι οποίοι τώρα μετατρέπονται», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Αϊβαλής μιλώντας «Στο Κόκκινο Πάτρας 107,7».

Πηγή: thebest.gr