Κυριακή 18 Ιουνίου 2017

Η διαγραφή του χρέους ανοίγει νέες γραμμές.


Η Ε.Ε. αποφάσισε ότι δεν συνιστά κρατική ενίσχυση και συμφωνεί με τους ευρωπαϊκούς κανόνες η διαγραφή χρέους της εταιρείας και η καταβολή ετήσιων ενισχύσεων για την εκτέλεση δρομολογίων σε άγονες διαδρομές.
Στο αρχείο έθεσαν οι Βρυξέλλες τον φάκελο με παλαιότερες κρατικές επιδοτήσεις προς τον ΟΣΕ, ανοίγοντας στην ουσία τον δρόμο για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τη μεταβίβαση του 100% στη Ferrovie Dello Stato, την κρατική εταιρεία των ιταλικών σιδηροδρόμων.

Η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του συγκεκριμένου διαγωνισμού εκ των πραγμάτων θα οδηγήσει σε νέα παράταση στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ, της εταιρείας συντήρησης σιδηροδρομικού υλικού, που έχει οριστεί για τις 30 Ιουνίου.

Στην περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η Ε.Ε. αποφάσισε ότι δεν συνιστά κρατική ενίσχυση και συμφωνεί με τους ευρωπαϊκούς κανόνες η διαγραφή χρέους της εταιρείας και η καταβολή ετήσιων ενισχύσεων για την εκτέλεση δρομολογίων σε άγονες διαδρομές, που ανέρχεται σε 1,079 δισ. ευρώ.

Με αφορμή την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι Βρυξέλλες άνοιξαν όλο το κεφάλαιο του ΟΣΕ και των θυγατρικών του και ενέκριναν το πρόγραμμα αναδιάρθρωσης που είχε εφαρμοστεί πριν από τον Οκτώβριο του 2014, σύμφωνα με το οποίο διαγράφηκαν χρέη συνολικού ύψους 14,3 δισ. ευρώ και μεταφέρθηκαν στις υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου.

Περιλάμβανε επίσης τη σχεδόν υποχρεωτική μετάταξη 757 υπαλλήλων από τις υπηρεσίες διαχείρισης της γραμμής και άλλων 217 από τον τομέα συντήρησης, επιλογές που οδήγησαν στο κλείσιμο γραμμών και στην απαξίωση του σιδηρόδρομου.

Παρά τα σοβαρά προβλήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο και τα συχνά ατυχήματα, χθες η αρμόδια επίτροπος Ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, δήλωσε ότι «τα μέτρα αυτά θα βοηθήσουν τις δύο κρατικές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά και να παρέχουν καλύτερες υπηρεσίες στους Ελληνες επιχειρηματίες και επιβάτες γενικότερα.

»Η σημερινή απόφαση εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των προσπαθειών της Ελλάδας για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της και την επίτευξη σημαντικής ανάπτυξης. Η εν λόγω ενίσχυση θα διευκολύνει επίσης τη μελλοντική ιδιωτικοποίηση των επιχειρήσεων και το άνοιγμα του ελληνικού σιδηροδρομικού τομέα στον ανταγωνισμό».

Να σημειωθεί ότι η ιδιωτικοποιημένη ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπεται να εισπράξει 250 εκατ. ευρώ για να καλύπτει την επόμενη πενταετία τις άγονες διαδρομές, ενώ ανάλογη «προίκα» έχει προβλεφθεί και για την ΕΕΣΣΤΥ.

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr