Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου 2017

Σύνδεση Καβάλας-Δράμας με σιδηρόδρομο, ποιο θα είναι το μεγάλο όφελος;

Δεν καταλαβαίνω ποιο θα είναι το όφελος της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Καβάλας με τη Δράμα, όπως προτείνει το Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας. Γιατί, δηλαδή, ο Καβαλιώτης, ή ο Δραμινός, να επιλέξει το τρένο για να κάνει μία απόσταση 36 χιλιομέτρων και όχι με το Ι.Χ. αυτοκίνητο του;
Θα βόλευε μόνο εκείνους και εκείνες που εργάζονται στις δύο πόλεις και θα βρίσκονταν σε δέκα λεπτά στον προορισμό τους, με ένα τρένο που θα κινείται με μεγάλη ταχύτητα, αντί να χρησιμοποιήσουν την υπεραστική συγκοινωνία, ή τα Ι.Χ. αυτοκίνητα τους. Αλλά, πόσοι και πόσες κάνουν καθημερινά το δρομολόγιο Καβάλα-Δράμα και αντιστρόφως;
Νομίζω, καρντάσια, ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο στην Ελλάδα πρέπει να αναπτυχθεί με ορθολογικό τρόπο και για την εξυπηρέτηση συγκεκριμένου σκοπού. Είτε αυτός είναι η διακίνηση εμπορευμάτων, είτε επιβατών, ή κάποιος άλλος σοβαρός λόγος.
Το Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας πρέπει να καταθέσει ένα καλό επιχείρημα, για την προτεινόμενη σιδηροδρομική σύνδεση Δράμας-Καβάλας, εκτός από αυτό που αφορά στη χρηματοδότηση του έργου. Έτσι, θα βοηθήσει και τον κόσμο να καταλάβει πως ο σιδηρόδρομος θα διευκολύνει τη ζωή του.
Επίσης, χρειάζεται να γίνει προσπάθεια αλλαγής της κουλτούρας των Ελλήνων, που δεν έχουν μάθει να ταξιδεύουν πολύ με τον σιδηρόδρομο, όπως κάνουν σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες. Σε ορισμένες, μάλιστα, ο σιδηρόδρομος είναι βασικό μέσο μεταφοράς. Η πλειοψηφία των Ελλήνων χρησιμοποιεί το Ι.Χ. αυτοκίνητο, ακόμα και για να μετακινηθεί στο κέντρο της πόλης που ζει για να πιει καφέ!
Πάντως, ο πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας, Δημήτρης Κυριαζίδης, καταβάλλει κάθε προσπάθεια, για να αρθεί η συγκοινωνιακή απομόνωση της ιδιαίτερης πατρίδας του, της Δράμας, είτε με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ε61, που θα συνδέσει την πόλη με την Εγνατία οδό, είτε με τη σιδηροδρομική σύνδεσή της με την Καβάλα.

Πηγή:k-tipos.gr