Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018

Συνάντηση της Πρωτοβουλίας Πολιτών για το σιδηροδρομικό δίκτυο Ν. Πέλλας με κλιμάκιο της Ο. Ε. του αναπτυξιακού συνεδρίου της Κεντρικής Μακεδονίας.


Αποτέλεσμα εικόνας για Προαστιακος στα Γιαννιτσα Σιδηροδρομικά ΝέαΕν όψει του αναπτυξιακού συνεδρίου της Κεντρικής Μακεδονίας, που θα γίνει στη Θεσσαλονίκη στις 26-27-28 Μαρτίου, έγινε συνάντηση -σύσκεψη στις 11-3-2018 στο Εργατικό Κέντρο Γιαννιτσών με τη συμμετοχή κλιμακίου της οργανωτικής επιτροπής του συνεδρίου, της "Πρωτοβουλίας Πολιτών για το Σιδηροδρομικό Δίκτυο Ν. Πέλλας" των δύο βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας,, τους Γραμματείς της Νομαρχιακής Επιτροπής του νομού και της Ο.Μ. Σύριζα Γιαννιτσών.
Από την πλευρά της τα μέλη της Πρωτοβουλίας αναφέρθηκαν στην πολυετή διεκδίκηση της κατασκευής του νέου σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης -Πέλλας μέσω Γιαννιτσών με επέκταση προς την Αλμωπία.
Αναπτύχθηκε η επιχειρηματολογία για τη χρησιμότητα και σπουδαιότητα του έργου, καθώς και η αναγκαιότητα να αποτελέσει αίτημα διεκδίκησης πρώτης προτεραιότητας στις διαδικασίες του συνεδρίου, ώστε να υπάρξουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις από τον ίδιο τον πρωθυπουργό.
Πρόκειται για έργο υπερτοπικού χαρακτήρα, διαπεριφερειακής σπουδαιότητας με πολλαπλή αναταποδοτικότητα που θα άρει τη συγκοινωνιακή απομόνωση του νομού δημιουργώντας, αναπτυξιακές προοπτικές και θα συμβάλλει στην προστασία του περιβάλλοντος και την ποιότητας της ζωής διευκολύνοντας την ασφαλή μετακίνηση επισκεπτών και εργαζομένων και τη μεταφορά εμπορευμάτων και προϊόντων 
Η δυνατότητα να αποτελέσει ο άξονας αυτός τμήμα της ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ σύμφωνα και με σχετική δήλωση του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών στις 3-10-2018 στα Γιαννιτσά και η διασύνδεσή του με τα διευρωπαϊκά δίκτυα αναδεικνύουν ακόμη περισσότερο τη σπουδαιότητά του.
Επιπλέον τονίσθηκε η ελαχιστοποίηση του κόστους λόγω του πεδινού ανάγλυφου της περιοχής και της απουσίας εμποδίων. Το χαμηλό κόστος επιβεβαιώνεται από την Προκαταρκτική Μελέτη Σκοπιμότητας (2008) που το προϋπολογίζει στα 161 εκατομμύρια ευρώ (τμήμα Γέφυρας-Σκύδρας) και σύμφωνα με επανεκτίμηση του κ. Πυργίδη, καθηγητή του Πολυτεχνείου του ΑΠΘ σε εκδήλωση παρουσία κλιμακίου του ΟΣΕ στις 17-2-2017 στα Γιαννιτσά, στα 150 εκατομμύρια ευρώ.

Ακόμη, τέθηκε το πλαίσιο διεκδίκησης που αφορά

1) Στην εκπόνηση ενός χρονοδιαγράμματος, και τη χρηματοδότηση ,όλων εκείνων των μελετών που θα καθιστούν μελετητικά ώριμο το έργο της Προαστιακής Σιδηροδρομικής σύνδεσης του Νομού με τη Θεσσαλονίκη μέσω Γιαννιτσών με επέκταση στην Αλμωπία

2) Στην έγκαιρη αναζήτηση χρηματοδοτικού εργαλείου για την υλοποίηση του έργου. 

Από τη συνάντηση θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική η δέσμευση του κλιμακίου για διάθεση χρόνου στην Πρωτοβουλία να παρουσιάσει τις θέσεις της από το βήμα του συνεδρίου και η αναγνώριση της σπουδαιότητας του έργου.

Η διαβεβαίωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στο νομό μας (κ. Τζάκρη, κ. Σηφάκης) για ολοκλήρωση της επικαιροποιημένης Προκαταρκικής Μελέτης Σκοπιμότητας δεν αναιρεί τις δικαιολογημένες ανησυχίες της Πρωτοβουλίας αφού δεν είχε γίνει ούτε η αναμενόμενη παρουσίασή της σε εκδήλωση στα Γιαννιτσά στις 3-10-2017 από τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Σπίρτζη , αλλά ούτε και από κλιμάκιο του ΟΣΕ. το Νοέμβριο του 2017, όπως είχε ο ίδιος είχε υποσχεθεί τότε.

Καλούμε την Αντιπεριφέρεια, τους αυτοδιοικητικούς παράγοντες και τους φορείς της Περιφερειακής Ενότητας Πέλλας που θα συμμετάσχουν στο συνέδριο, σε συλλογική υποστήριξη και διεκδίκηση της πραγματοποίησης αυτού του έργου.


ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Ν, ΠΕΛΛΑΣ