Τρίτη 22 Μαΐου 2018

Πλήρως ανισόπεδος γίνεται ο Σιδηρόδρομος από Αθήνα μέχρι Μενίδι.

Μέσα στο Φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσει το μεγάλο σιδηροδρομικό έργο για την Σήραγγα Σεπολίων, το δεύτερο μεγαλύτερο σε κόστος (150εκατ.ευρώ) για την περίοδο μέχρι το 2022. 

Πριν από μερικές ημέρες, σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com, η ΕΡΓΟΣΕ κήρυξε προσωρινό ανάδοχο την ΙΝΤΡΑΚΑΤ και πλέον εισερχόμαστε στην προσυβατική περίοδο. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να ετοιμαστεί η σύμβαση, να σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, να περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων και κατόπιν να υπογραφεί για να ξεκινήσει.

Όλο αυτό το διάστημα υπολογίζεται σε περίπου 4-6 μήνες, οπότε η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως θα πέσουν οι υπογραφές μέσα στο Φθινόπωρο και το έργο θα ξεκινήσει. Να σημειώσουμε ότι η διάρκεια του έργου είναι 4 χρόνια, οπότε η αρχικά προγραματισμένη ολοκλήρωση του είναι μέχρι το τέλος του 2022.

Η νέα Σήραγγα Σεπολίων θα διαθέτει τετραπλό διάδρομο που θα ξεκινά από την περιοχή 3 Γέφυρες (βγαίνοντας από τη Σήραγγα Αγίων Αναργύρων) και θα καταλήγει με σταδιακή ανύψωση στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό της Αθήνας. Με τη νέα αυξημένη χωρητικότητα θα μπορει να εξυπηρετεί πολλαπλές διαδρομές σε προαστιακό και υπεραστικό Σιδηρόδρομο.

ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ

Με την ολοκλήρωση και λειτουργία της Σήραγγας Σεπολίων, όλο το τμήμα από την Αθήνα μέχρι το ΣΚΑ θα διαθέτει τετραπλό διάδρομο, πλήρως ανισοπεδοποιημένο, κάνοντας πολύ πιο ασφαλείς τις διαδρομές καθώς, τρένα, οχήματα και πεζοί δεν θα έρχονται πλέον σε απευθείας επαφή. Σημαντικός παράγοντας είναι και η μείωση της ηχορύπανσης από τα τρένα μιας και είτε μέσω των σηράγγων σε Σεπόλια και Αγίους Αναργύρους, είτε μέσω των ηχοπετασμάτων, οι κάτοικοι πέριξ των περιοχών θα έχουν σημαντικά μικρότερη όχληση σε σχέση με το παρελθόν.

Επίσης θα μπορούν να δρομολογηθούν πολλά περισσότερα επιβατικά και εμπορευματικά τρένα από την Αθήνα και βόρεια με ευεργετικές επιδράσεις στην εμπορικότητα του μέσου και τα έσοδα σε ΟΣΕ ως διαχειριστή της υποδομής.

Αναφορικά με το τμήμα Αθήνα-Πειραιάς, απομένουν δύο βασικά έργα (που δεν επηρεάζουν τις επιβατικές ή εμπορευματικές μεταφορές) που θα εξασφαλίσουν ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια.

Το πρώτο έργο αφορά την υπογειοποίηση και του τμήματος Αθήνα-Ρουφ, μήκους 2χλμ περίπου, που περιλαμβάνει και την κατασκευή ενός υπόγειου προαστιακού σταθμού στο ύψος του Κεραμεικού (που θα συνδέεται με τον υφιστάμενο Σταθμό Μετρό). Το έργο αυτό έχει μελετηθεί από τον ΟΣΕ.

Το δεύτερο έργο αφορα την πλήρη ανισοπεδοποίηση και σηματοδότηση του τμήματος Αθήνα-Πειραιάς. Σήμερα το τμήμα αυτό είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και μπορεί επαρκώς να εξυπηρετήσει προαστιακές και υπεραστικές διαδρομές, παραμένουν όμως ισόπεδες διαβάσεις στην περιοχή της Λεύκας, του Ρέντη και του Ταύρου.

Αυτά τα δύο έργα προς το παρόν δεν έχουν κάποιο προγραμματισμό αλλά αναμένεται να μας απασχολήσουν στο μέλλον.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com